понеділок, 13 листопада 2017 р.

Календарно-тематичне планування
з української мови у 5 класі
2017-2018 н.р.
(122 год., 3,5 год. на тиждень)
(10 год. – резерв годин для використання на розсуд учителя)

№ з/п
Тема уроку
Дата

Примітка
І семестр

Вступ
1.
ВступЗначення мови в житті людини й суспільства. Українська мова – державна мова України.



Повторення вивченого в початкових класах. Текст. Речення. Слово
2.
Текст. Зміст, заголовок тексту. План тексту. Поділ тексту на речення.


3.
РМ № 1. Загальне уявлення про мовлення як діяльність; види мовленнєвої діяльності (аудіювання, читання, говоріння, письмо), їх особливості.


4.
Слово як компонент речення. Слово як частина мови. Добір слів для доповнення речення.


5.
РМ  № 2. Складання й розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування, пов’язаної з життєвим досвідом учнів.



Лексикологія
6.
Лексичне значення слова.


7.
Однозначні й багатозначні слова (повторення).


8.
Використання багатозначних слів у прямому й переносному значенні.


9.
РМ № 3. Складання усного опису предмета за картиною.


10.
Лексична помилка та умовне позначення її (практично). Тлумачний словник.


11.
Групи слів за значенням: синоніми, антоніми, омоніми (повторення й поглиблення). Робота з деформованим текстом.


12.
РМ № 4. Усний вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис предмета (за колективно складеним планом).


13.
РМ № 5. Докладний усний переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним простим планом).


14.
РМ № 6. Контрольний докладний письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю з елементами опису тварини, що містить синоніми та антоніми (за колективно складеним планом).

К. переказ


15.
Аналіз контрольного письмового переказу. Групи слів за значенням (пароніми).


16.
Використання синонімів, антонімів, омонімів, паронімів у мовленні. Ознайомлення зі словниками.


17.
Узагальнення та систематизація вивченого з розділу «Лексикологія».


18.
Контрольна робота № 1. «Лексикологія» (тестування). Навчальне читання мовчки  художнього тексту розповідного характеру.

К. р. № 1
19.
РМ № 7. Складання й розігрування діалогу етикетного характеру з використанням  синонімічних етикетних формул вітання, прохання, вдячності (у музеї, бібліотеці, магазині, спортзалі та ін.) з урахуванням віку та статусу співрозмовника.



Будова слова. Орфографія
20.
Значущі частини слова. Основа слова і закінчення.


21.
Корінь як значуща частина слова.


22.
Корінь слова. Спільнокореневі слова.


23.
Спільнокореневі слова і форми слова.


24.
РМ № 8. Редагування речень, що містять спільнокореневі слова й форми одного слова.


25.
Незмінні й змінні слова.


26.
Контрольна робота № 2. «Будова слова. Орфографія» (тести і завдання).

К. р. № 2
27.
РМ № 9. Створення казки, текст якої містить слова, що надають слову значення збільшеності та згрубілості.


28.
РМ № 10. Складання опису тварини для Вікіпедії та опису тварини як героя оповідання (усно). Порівняння складених висловлень.


29.
Префікс як значуща частина слова.


30.
РМ № 11. Письмовий твір-опис предмета (тварини) з використанням слів із суфіксами та префіксами, що надають тексту емоційного забарвлення й виразності (у художньому стилі).


31.
Аналіз твору-опису. Написання префіксів пре-, при-, прі-.


32.
РМ № 12. Конструювання речень-компліментів (для привітання з днем народження, святом) з використанням слів із префіксом пре-.


33.
Суфікс як значуща частина слова.


34.
Узагальнення і систематизація з розділу «Будова слова. Орфографія». Розбір слова за будовою.


35.
Контрольна робота № 3. «Будова слова. Орфографія» (тести і завдання).

К. р. № 3

Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія
36.
Звуки мови й звуки мовлення. Голосні та приголосні звуки.


37.
Приголосні тверді та м'які, дзвінкі та глухі (повторення). Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.


38.
Приголосні тверді та м'які, дзвінкі та глухі. Вимова звуків, що позначаються буквами ґ і г.


39.
Позначення звуків мовлення на письмі. Алфавіт (абетка, азбука).


40.
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).


41.
Співвідношення звуків і букв. Звукове значення букв я, ю, є, ї та щ (повторення).


42.
Склад. Наголос. Орфоепічний словник і словник наголосів. Орфоепічна помилка (практично).


43.
Вимова ненаголошених й наголошених голосних. Ненаголошені [е], [и], [о] в коренях слів.


44.
Вимова ненаголошених й наголошених голосних.  Ненаголошені голосні, що не перевіряються наголосом.


45.
Контрольна робота № 4. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія»  (тести і завдання).

К. р. № 4
46.
РМ № 13. Особливості будови розповіді та елементарного роздуму.


47.
Контрольний диктант № 1.

К. диктант

ІІ семестр


48.
Позначення на письмі ненаголошених голосних [е], [и] та [о]перед складом із наголошеним [у] в коренях слів.


49.
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично). Орфографічний словник.


50.
Орфограма. Орфографічна помилка, її умовне позначення (практично).


51.
РМ№ 14. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.


52.
РМ№ 15. Письмовий твір-роздум на тему, пов’язану з життєвим досвідом учнів, у художньому стилі за колективно складеним планом на тему: «Чому людина має бути чемною».


53.
Аналіз твору-роздуму. Вимова приголосних звуків. Уподібнення приголосних звуків. Спрощення в групах приголосних.


54.
Спрощення в групах приголосних.


55.
Спрощення в групах приголосних.


56.
Уподібнення і спрощення в групах приголосних.


57.
Вимова префіксів роз-, без-.


58.
Чергування [о]-[а],[е]-[і],[е]-[и]; [о],[е] з [і].


59.
[и], [і] після [ж], [ч], [ш], [шч]  та [г], [к], [х] у коренях слів. [е], [о] після [ж], [ч], [ш].


60.
Чергування [г], [к], [х] –  [ж], [ч], [ш] – [з], [ц], [с]


61.
Чергування голосних та приголосних звуків.


62.
Основні випадки чергування у-в, і-й, з-із-зі (правила милозвучності).


63.
Вимова префіксів з-, зі-, с-, роз- (розі-).


64.
Вимова префіксів з-, зі-, с-, роз- (розі-).


65.
РМ№ 16.Виразне читання текстів з дотриманням правил орфоепії.


66.
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.


67.
Позначення м’якості приголосних на письмі буквами ь, і, є, ю, я.


68.
Основні правила переносу.


69.
Основні правила переносу.


70.
Правила вживання знака м’якшення.


71.
Правила вживання апострофа.


72.
Правила вживання знака м’якшення та апострофа.


73.
РМ № 17. Есе (розмірковування в довільній формі) про красу й милозвучність української мови.


74.
Контрольна робота № 5. «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія» (тести). Навчальне аудіювання тексту.

К. р. № 5

Відомості із синтаксису і пунктуації
75.
Словосполучення. Відмінність словосполучення від слова й речення.


76.
Головне й залежне слово в словосполученні.


77.
Головне й залежне слово в словосполученні.


78.
Речення, його граматична основа (підмет і присудок).


79.
Речення, його граматична основа.


80.
Речення з одним головним членом (загальне ознайомлення).


81.
Види речень за метою висловлення; емоційним забарвленням: окличні й неокличні (повторення).


82.
РМ № 18. Контрольний твір-роздум за колективно складеним планом у художньому стилі на тему: «Чому потрібно берегти природу».

К. твір
83.
Аналіз контрольного твору. Види речень за метою висловлювання, емоційним забарвленням: окличні й неокличні.


84.
Пунктуаційна помилка та її умовне позначення(практично).



85.
Контрольна робота № 6. «Словосполучення і речення» (тести і завдання).

К. р. № 6
86.
Другорядні члени речення: додаток, означення, обставина.


87.
Додаток. Способи його вираження.


88.
Означення. Способи його вираження. Стилістична роль означень у художньому мовленні.


89.
Обставина. Способи її вираження та роль у мовленні.


90.
Другорядні члени речення (практично).


91.
Другорядні члени речення (практично).


92.
Речення з однорідними членами (без сполучників та зі сполучниками а, але, і). Кома між однорідними членами.


93.
Узагальнювальне слово при однорідних членах речення. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.


94.
Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами (практично).


95.
РМ № 19. Контрольний докладний переказ тексту розповідного характеру з елементами роздуму, що містить однорідні члени речення.

К. переказ
96.
Аналіз контрольного переказу. Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.


97.
РМ № 20. Складання висловлення «Мої улюблені квіти» («Шкільний сад») з використанням узагальнювальних слів з однорідними членами речення


98.
Контрольна робота № 7. «Другорядні члени речення. Однорідні члени речення»  (тести і завдання). Навчальне аудіювання уривка з твору сучасної дитячої літератури, що містить однорідні члени речення.

К. р. № 7
99.
Звертання. Непоширені й поширені звертання.


100.
Розділові знаки при звертанні (повторення).


101.
Ознайомлення з найбільш уживаними вставними словами та сполученнями слів (практично).


102.
Виділення вставних слів на письмі комами.


103.
РМ № 21. Лист до рідної людини з використанням звертань та вставних слів.


104.
Складні речення із безсполучниковим і сполучниковим зв'язком.


105.
Кома між частинами складного речення, з’єднаного безсполучниковим і сполучниковим зв’язком.  Синтаксичний розбір складного речення.


106.
РМ № 22. Ділові папери. Оформлення конверта.


Пряма мова. Діалог
107.
Пряма мова. Розділові знаки при прямій мові.


108.
Розділові знаки при прямій мові.


109.
РМ № 23.  Складання розповіді «Улюблені пісні моєї мами» з використанням речень, що містять пряму мову.


110.
Діалог. Тире при діалозі.


111.
Тире при діалозі.


112.
Розділові знаки при прямій мові та діалозі.


113.
Контрольна робота № 8. «Звертання. Вставні слова. Пряма мова. Діалог»  (тести і завдання).

К. р. № 8
Повторення й узагальнення вивченого в кінці року
114.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Лексикологія».


115.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Будова слова й орфографія».


116.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Фонетика й графіка»


117.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Орфоепія й орфографія»


118.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація».


119.
Контрольний диктант № 2

К. диктант
120.
РМ № 24. Написання речень і текстів з поясненням написання слів та вживання розділових знаків.


121.
Повторення, узагальнення і систематизація вивченого з розділу «Синтаксис. Пунктуація»


122.
Підсумковий урок.





Немає коментарів:

Дописати коментар